UberAnul acesta în august odată cu concertul Untold, Uber a fost disponibil în Cluj iar taximetriștii au făcut scandal, au atras împreună cu politia șoferii Uber și au reușit amendarea lor.

Curtea de Apel a dat voie zilele astea în schimb Uber sa funcționeze în Cluj cel putin pana la se soluționarea procesul.

Daca nu era suficient Taximetristii de pe aeroportul Otopeni au amenințat ca se retrag pentru ca mașini cu șoferi din Uber fac curse și mai au și un banner de toată frumusețea. Înțeleg ca pentru a funcționa în Otopeni se pompează vreo 200 000 Euro pe an dar asa am eu impresia ca nici Uber nu a intrat asa pe ochi frumoși. Poate nu știu taximetriștii dar ma aștept sa fi pompat și ei zeci sau sute de mii.

Taximetriștii spun ca e concurenta neloiala, șoferii din Uber nu au nevoie de licențe dar plătesc impozit pe venit la stat ca orice alta afacere. Dar motivul real e ca o cursa cu Uber este mai ieftina decât una cu taxi.

Si atunci dacă ma iau după o replica dintr-un film polițist: “Follow the money” taximetriștii se simt amenințați de preturi mai mici. E cineva care sa nu știe ca o cursa de la aeroport pana la o destinație X costa de de usucă când iei un taxi?

Cu Uber nu exista chestia asta. Prețul e pe distanta nu pe locul de unde vi/mergi (fie el Otopeni sau Cuca Macaii)

O alta chestie e ca la un taximetrist nu poți sa ii dai review și nici nu poți sa ști cu cine te urci în mașină. Degeaba spun ei ca siguranța călătoriilor e mai mare cu ei. Daca ești șofer sau ai mers cu taxi măcar odată ști ca taximetriștii sunt “meseriașii” din trafic. Ei se cred liberi sa taie benzile, sa facă pe șoferii de curse și nu are rost sa continuui.

Daca vor cu adevarat sa facă cursele cu Uber sau cu alte servicii de gen sigure nu au decât sa oblige șoferii sa aibă o licență. Si gata.