Sti … momentul ala când vrei sa pari și tu cool dar … dai cu bată în balta … De data asta chiar eu am fost protagonistul.

Undeva prin primăvară mi-am dat seama ca un căpăcel de la roata din spate a mașinii lipsea, și mi-am zis ca cele de aluminiu par destul de cool. Asa ca … mi-am pus și eu.

Well … cea mai mare greșeală. Inițial mi-am luat eu măsuri de protecție și le-am dat cu WD40 pe interior special sa nu se înțepenească. Dar … pentru ca nu am mai avut nevoie sa desfac căpăcelele pana acum în iarna și probabil de la umezeala, stratul de lubrefiant a dispărut. Si s-au înțepenit.

Doua din capacele am reușit sa le scot cu WD40 Fast Release Penetrant. Dar celelalte doua nu s-au desfăcut deloc.

Asa ca am avut 2 soluții. Una e sa dau 10 lei de roata sa îmi schimbe valvele alta sa tai eu căpăcelele .

Pentru ca deja aveam o minifreza am reușit sa tai capacele singur acasa.

Pentru ca (virgula) căpăcelul e prins de valva din cauciuc, minifreza trepidează foarte tare, și dacă nu ți mana fixa ori ți-o scapi ori în mana ori în geanta. Iar dacă tai prea mult ajungi sa treci prin valva metalica și pana la urma tot ajungi la vulcanizare.

 

Asa ca dacă alegi varianta cu tăiatul, verifica des adâncimea la care ai ajuns, nu tăia pana la capăt. Eu am tăiat-o pana la un punct apoi am reușit cu un patent sa rup restul.

Inițial am făcut o adâncitură în partea de sus am pus WD40 și am încercat sa folosesc crestătura ca pe un cap de șurub, din păcate nu am reușit sa țin contra cu un patent fără sa rup ventilul asa ca a trebuit sa îl tai și pe laterala pana la un punct apoi sa îl rup cu patentul.