De ceva timp circula o serie de reclame care “Tampesc Copii” si nu numai. Si ca sa dau si exemple 2 dintre ele se pot vedea in fiecare zi:
1. Reclama la Funga
2. Reclama la Cascaval Delaco (Toni Delaco).
In Reclama cu Fulga e ceva obisnuit ca sa spuna in final cel putin o prostie . In clipul de mai jos pe langa promovarea laptelui se promoveaza si urmatoarea fraza (gresita) “Mai m-am gandit”.
In a doua reclama cei de la Delaco, promoveaza nu prost foarte prost importanta educatiei. In primul rand intra un domn intr-o clasa de elevi si ii arunca la un copil sandwichul pe jos. (Chiar daca nu e sanatos, contine E-uri, etc., etc. nici o persoana nu are dreptul sa iti arunce mancarea cu care ai venit de acasa. Unde este respectul pentru munca parintilor care au cumparat sandwichul acela.)
In al doilea rand tot domnul acela spune: “In tara asta ca sa fi smecher trebuie sa fi tare aici (aratand spre muschii pectorali) si pe urma aici (aratand spre cap)”. Sa inteleg cumva ca in tara asta trebuie sa gandim cu “muschii”. Sigur ca da, daca gandim cu “muschii” nu o sa mai aiba nimeni probleme in a ne manipula.
Nu stiu nici cat de adevarat este ideea de a consuma cascaval pentru a iti dezvolta un corp asa de musculos ca in reclama . Cascavalul contine foarte multe grasimi saturate, desi sunt necesare pentru corp nu cred ca sportivii consuma prea des cascaval.
Probabil CNA-ul ar trebui sa se mai uite si la reclame. Iar daca ei nu fac nimic si noi avem puterea de a oprii acest lucru. Cum? Sa nu mai cumparam produse la care reclamele “prostesc”.
Are totusi reclama si o farama de adevar, sanatatea fizica este importanta si este o baza pentru alte “sanatati”.
Cat de sanatos mental poate fi un copil hranit de mamica iubitoare si iresponsabila cu Maggy (sa fie mai gustos), plin de monoglutat de sodiu care ataca sistemul nervos + alte prostii?
Chiar exista un sindrom la copii (am uitat cum se cheama) care se manifesta printr-o agitatie si nervozitate iesite din comun si a carui origine se pare ca este si in chimicalele din mancare.
Un astfel de copil va fi in cel mai bun caz mediocru, neputand avea atentia necesara pentru a asimila si exersa informatiile primite la scoala.
Si atunci chestia cu muschii vine o alegere fireasca, ca urmarea a altor sugestii de cat reclamele, venite din mediul sau informational.
Ai si tu partea ta de dreptate,eu ca adult poate sa mi se para o gluma reusita reclama in cauza, dar pentru un copil..s-ar putea lucrurile sa capete o turnura mai serioasa in mintea lui si atunci e grav.
Apropo de curtenie in mediul informational, cred ca e mai important sa nu-ti scapi odrasla spre televizor decat vanatul unor reclame semi-inofensive.
Pentru ca filtrarea reclamelor, oricat de exigenta, exigenta care de altfel nu exista si nici nu va exista in societatea noastra asa cum e acum, nu va face niciodata mare lucru.
Mereu vor fi reclame de alta natura, care vor incerca sa asocieze fericirea in familie cu consumul de coca-cola, sociabilitatea si originalitatea cu Fanta, si mai stiu eu ce.
Asta fara sa mai vorbim de filme, emisiuni, “vedete”, etc.
Nu cred ca e atat de grava situatia, mie chiar imi place reclama Delaco:)
Nu e vorba de cat de faina si de reusita e reclama ci de incultura care o inspira copiilor.
Da, sunt de acord, mai ales ca chiar n-am nevoie de produsele lor.