Despre Bounce Rate, ce inseamna si … cum se optimizeaza

Bounce rate-ul este un parametru ignorat de foarte multi administratori de site-uri/bloguri. Poate pentru ca multa lume nu stie ce inseamna, cum se optimizeaza daca e nevoie sa fie mare sau sa fie mic si nici la ce ajuta.

Asa cum spune Google:

The Bounce Rate is the percentage of bounced visits to your site.
A bounce is calculated as a single-page view or single-event trigger in a session or visit.

In traducere: Bounce Rate-ul este procentul de vizite care ajung pe site-ul tau dar care nu mai acceseaza o a doua pagina.

Ce se poate considera ca Bounce Rate ?

  • Un vizitator da click pe o pagina din site-ul tau folosind un link primit de la o cunostinta sau de pe un motor de cautare, citeste sau nu pagina respectiva si o inchide.
  • Un vizitator ajunge pe pagina de “home” a site-ului se uita putin si pleaca fara a mai face nimic altceva

Daca citim mai sus cu atentie ne putem da seama ca un procent mare de Bounce Rate este rau si reflecta ca vizitatorii nu gasesc nimic interesant pe site altceva decat pagina pe care au ajuns initial.

La ce ajuta?

Prima data indica faptul ca, continutul site-ului nu este suficient de interesant sau ca subiectele sunt atat de variate incat vizitatorul care intra pe o pagina care vorbeste despre cafea de exemplu nu mai vede decat link-uri spre articole legate de carburatoarele de la masini, subiecte total diferite (exemplu este exgerat dar vrea sa reflecte ideea ce am enuntat-o mai sus)

Un bounce rate mare mai poate indica ca meniurile, link-urile din sidebar (daca exista) nu reflecta nimic interesant  in legatura cu articolul, sau chiar nu exista link-uri functionale.

Un bounce rate mic indica un raport vizualizari/vizitator unic cat mai mare, un public interesat de mai mult decat prima pagina pe care a intrat.

Pentru cei care folosesc Adsense un Bounce Rate mic aduce valori pe click pe mia de afisari.

De asemenea cei care monetizeaza site-ul atat prin link-uri afiliate cat si prin click-uri pe reclame au sanse mai ridicate ca un vizitator sa dea click -ul mult dorit daca se plimba mai mult prin site.

Cum se poate micsora Bounce Rate-ul ?

Pentru site-urile de articole Bounce Rate-ul poate fi scazut semnificativ atunci cand in articol avem link-uri catre alte articole de pe acelasi site/domeniu.

Articolele/paginile care au informatii care nu mai sunt de actualitate vor genera in mod sigur bounce rate-uri mari. Sfat, includeti link-uri catre articole actualizate sau actualizati chiar informatia din acea pagina

Daca mai stiti voi alte modalitati de a scadea parametrul Bounce Rate nu va sfiiti sa le impartasiti, comentariile sunt deschise.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *