Tunel metrouSaptamana a inceput interesant cand luni sa anuntat noul plan urbanistic pentru Timisoara. Primarul Nicolae Robu si-a prezentat ultima idee, de a muta linile de cale ferata ce strabat Timisoara in subteran, in locul lor sa fie construit un bulevard iar daca tot avem tunele subterane sa avem si un metrou care sa lege Aeroportul de Gara de Nord.

Totul pare frumos pana aici si parca pare scos un scenariu din Sim City, dar … de la planul pe hartie pana la a construi asa ceva e un drum al dracului de lung.

Ca si Timisorean as vrea sa vad ideile astea realizate dar trebuie sa fiu si putin sceptic pentru ca sa nu uitam Timisoara este cam ocolita cand se face bugetul la Bucuresti iar banii europeni nu vin chiar asa de usor cum ar fi normal.

Un pasaj subteran care se face acum sub intersectia Michelangelo in Timisoara are un termen de executie de 1 an un proiect ca si cel propus in noul plan urbanistic este mult mai scump si dureaza … pfff

Faptul ca linia de la CFR trece prin mijlocul orasului sa incepi sa lucrezi la asa ceva inseamna sa blochezi cam tot, asta daca nu cumva escaveaza direct in subteran.

Sa nu uitam ca Timisoara a fost facuta pe o zona mlastinoasa, as fi curios sa stiu daca cineva sa gandit ce presupune acest lucru, si un tren este de zeci de ori mai greu decat un metrou, tunelele probabil ca trebuie sa fie suficient de adanci si de bine consolidate ca un astfel de mastodont sa nu transmita trepidati catre cladirile existente altfel pa pa cladiri.

Eu sunt PENTRU un proiect de acest gen, mi-ar place sa fie chiar si o autostrada subterana dar sa nu uitam ca firmele angajate sa lucreze la astfel de proiecte nu sunt instare sa termine o autostrada in camp liber dar mai sa construiasca tunele prin care sa treaca un tren .