Desi acest blog este un hobby si nu o afacere (da … un blog poate deveni si o afacere de succes) de cativa ani am introdus diverse solutii de monetizare, de la clasicele reclame oferite de Google Adsense pana la campanii de afiliere oferite prin intermediul Profitshare sau 2Parale.

Probabil ca citesti aceste randuri deoarece ai fost atras de titlul “Aroganta de Advertiser”, si ca sa nu mai bat campii cu alte introduceri trec direct la subiect.

In ultimile 2 luni am primit notificari de la reteaua 2Parale cum ca acest blog este suspendat din unele campanii ca si Proges (S.C. PROGES S.R.L) sau Evocomputers (EVOTRADE SRL).

Motivul?

Nu nu am trimis nici un click in 2 saptamani sau nu am facut nici o vanzare in o luna sau doua de la inscriere. Pai … e adevarat!

De cele mai multe ori advertiser-ul banuiesc ca are impresia ca intra intr-o astfel de retea, vine blogul x (poate al meu, poate al tau) si incepe sa trimita vizitatori peste vizitatori si vanzarile incep sa curga si sa curga.

Eu nu sunt un marketer adevarat si sigur nu ma compar cu voi cei are administrati campanii de magazine online dar stiu ca atunci cand te adresezi gloatei sa ti se faca publicitate oferindu-le un comision din vanzare nu te astepta ca fiecare sa vanda dupa un anumit target stabilit de tine intr-un birou cu vedere la nu stiu ce priveliste, gandeste-te ca un sfert vand iar celalalt procent de 75% iti amintesc numele firmei. Exista de asemenea perioade in care unele produse se vand bine altele deloc.

Si bannerele care sunt distribuite in cadrul campaniei 90% din cazuri nu au atatea click-uri cat un link (pe care da tu ca marketer nu poti sa vezi de cate ori e afisat). Un banner care il sterg in o saptamana sau doua pt ca … design-ul nu e suficient de atragator in contextul site-ului sa dea cineva click pe el.

Si mai o chestie, esti sigur ca ai produse competitive cu ceilalti de pe piata? (atat ca pret cat si calitativ)