Skoda Fabia SedanVine o vreme când îți dai seama ca ești prea dependent de mașină. Si când vine vorba de dependenta e ca aia de zahar care o au unii nu știu dacă e asa de rea ca cea de droguri pentru ca nu cunosc pe nimeni cu astfel de probleme dar clar mașina da dependenta.

Acum 11 ani mi-am luat o Skoda Fabia Sedan în leasing (cu banii jos era prea mult). Știu ca după o vreme ar cam fi cazul sa schimbi și 10 ani pentru o mașină care o iei la un preț de pana în 10 000 EURO este cam tot ce poate. Dar niciodată nu e momentul, întotdeauna apar alte lucruri și altele. Sa faci un pas care pentru mine e destul de mare ca sa iau o alta noua sau … mai noua e ceva ce am tot amânat.

Ai impresia ca dacă mergi la service faci revizii la timp, nu te zgârcești și pui piese bune mașină tine o viata iar când te gândești ca în 11 ani ai făcut doar 84 000 km zici ca ce poate sa se întâmple. E … nu e asa.

Acum câteva zile (fix înainte de ziua mea …. asa cadou nu doresc la nimeni) dimineața când sa pornesc mașina nimic. Mai dau o cheie la fel. O las în pace și plec cu un taxi la servici în ideea ca ies mai repede și o duc tractata pana la service-ul Skoda.

Acolo la service ma lovește vestea cea proasta. Distribuția e dusa, e pe lanț (deci ar fi trebuit sa tina undeva pana la 120 000 km după carte) și se pare ca deși nu sa lăsat lanțul a sărit și orice șofer știe ca asta e cam nasol pentru motor.

Ca sa mai îndulcească situația cel de la reprezentanta zice ca poate ai noroc și e doar lanțul de schimbat poate ca nu sa spart chiuloasa, dar … sa speri?

Chestia e ca dacă e afectata chiuloasa și deși asta e cel mai rău scenariu oricât de optimist sunt nu prea am cum sa sper altfel, reparația ar fi cam jumate din costul mașinii.

Mai merita ținută mașina? Aceasta e întrebarea. O soluție ar fi programul rabla … Si cu voucherul ala sa ma uit la una noua.