The Nun / Horror MoviewSeara trecuta am dat curs unei invitații la ultimul horror prezent acum la #CinemaCity. Si pentru ca nu am mai văzut un Horror in format IMAX am fost foarte curios, mai ales ca filmul The Nun are un punctaj de 7.5 pe #IMDB. Si dacă nu e suficient a fost filmat complet în Romania.

Filmul The Nun nu vine cu o distribuție cunoscuta, deși actorii nu sunt tineri nici unul nu mi-a atras atenția cu vreo apariție în vreun film foarte cunoscut. Cu toate acestea modul în care au jucat a fost cursiv, natural, nu forțat ca și în filmele cu buget redus. Ce e de știut este ca scenariștii (prima data când vorbesc de scenariști în un review) Gary Dauberman și James Wan, au o grămadă de filme horror bune la activ (IT, Annabelle 1 și 2, Saw, The conjuring 1 și 2).

Filmul The Nun este și un spin off a francizei #Conjouring (mărturisesc ca nu am văzut-o și este pe lista) asa ca va sugerez și vouă dacă vă va plăcea filmul din review.

La început spuneam ca filmul a fost făcut în Romania. Scenele din Vatican au fost filmate defapt în București la Palatul Parlamentului, și conform wikipedia ora de filmare a fost 5000 Euro. Majoritatea scenelor din film, cele petrecute în mănăstire au fost filmate în Hunedoara la Castelul Corvinilor. (castel care poate fi vizitat dacă sunteți prin zona)

Si … gata cu poveștile conexe.

Asa fără sa dau prea multe detalii, acțiunea începe cu o sinucidere a unei măicuțe într-o mănăstire catolica retrasa plasata undeva adânc în “pădurile României”. Vaticanul trimite pe Părintele Burke (specializat în investigații și exorcizări) împreună cu o măicuță în devenire (care de mica a avut viziuni tulburătoare) pentru a face o investigație asupra naturii sinuciderii.

Ajunși în Romania ei sunt conduși la mănăstire de “Frantulul” un tânăr franco-canadian care a rămas în Romania anilor 50 (acțiunea filmului este plasata în ani 50), el fiind și cel care a descoperit inițial corpul neînsuflețit al măicuței. Ajunși acolo își dau imediat seama ca zona nu mai este pământ “sfânt” și într-o urma de mister începe o lupta pe viata și pe moarte împotriva spiritelor malefice care bântuie zona respectiva.

Filmul are câteva scene puternice gândite sa te sperie, sa îți facă inima sa bată în piept, exact ce trebuie sa facă un horror adevarat. Pe alocuri mai ales în scenele în care apare Frantuzul scenariștii au încercat sa adauge câte o gluma de situație scoțând mai mult în evidenta horror-ul care înconjura personajele.

Daca sunteți fan genului Horror/Mistery va invit sa vedeți filmul The Nun sau cum e tradus la noi în cinematografe “Calugarita: Misterul de la manastire”. Eu am văzut filmul în Timișoara la Cinema City în Shopping City Timișoara.

Va recomand formatul IMAX. Nu e 3D, probabil ca ar fi fost prea mult. Totuși formatul IMAX este suficient pentru o calitate ridicata a clarității imaginii.